sociaal ondernemen. nu!

sociaal ondernemen, verbetering door verandering

Sociaal ondernemen is van groot belang voor het realiseren van veranderingen binnen de maatschappij. Vaak gaat echter de discussie eerst over wat sociaal ondernemen is, in plaats van wat het kan betekenen. Deze onbekendheid van de term staat veel kansen in de weg. Wanneer je voorbeelden laat zien van bekende sociaal ondernemers blijkt dat een beeld inderdaad meer zegt dan duizend woorden en ziet men vaak wel mogelijkheden. Waar liggen nog meer mogelijkheden en hoe zijn die om te zetten naar kansen?

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Heb je die voorbeelden al verzameld ? in de vorm van links ? Ik ben er hongerig naar nl.

groetjes

Hierop reageren

Voorbeelden zijn er gelukkig al genoeg. Hier op de site, bij de deelnemers en via de groeiende verzameling links op del.icio.us/sociaalondernemen. Een eerste overzicht volgt overigens snel, ofwel via deze site of op de externe blog.

Hierop reageren

In haar overwinningsroes sinds de vroege jaren negentig is het kapitalisme zo gaan woekeren dat de barsten in het systeem steeds sneller en heftiger zichtbaar worden. En juist nu, nu ondernemerschap met respect voor maatschappij, natuur en milieu zo belangrijk wordt, laat het kapitalisme zich zo in de kaart kijken, dat gezondere vormen van ondernemerschap de hoop en de goudmijn van de toekomst kunnen worden.
Dit is het begin van een opinierend stukje van mij op http://pitchit.nl/Nederland/Ondernemen/381/Klokkenluiders_gezocht.html
Ik denk dat echt eerlijke alternatieven steeds belangrijker zullen worden, en dat vooral kunnen mits ze zich weten te onderscheiden van de 'valse' Groenmarketing. En dat kan alleen door in houding en aanpak echt onderscheidend te zijn, zoals Ben & Jerries een verademing op de IJsmarkt waren (tot hun overname door ene multinational).

Hierop reageren

RSS

Info

Jasper van Impelen Jasper van Impelen heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Jasper van Impelen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden