sociaal ondernemen. nu!

sociaal ondernemen, verbetering door verandering

We willen als Sociaal Ondernemen. Nu! sociaal ondernemen een gezicht geven. Hoe kan dat beter dan door sociaal ondernemers aan het woord te laten over zichzelf en hun drive. Social Edge heeft hier een mooi format voor wat we ook in Nederland willen introduceren. Hierbij roepen we alle sociaal ondernemers in Nederland op creatief te worden: Neem je eigen eigen interview op, zet het op YouTube en mail ons de link. We psoten deze filmpjes dan op de site en op ons eigen YouTube-kanaal.

Maak het filmpje niet langer dan 5 minuten en neem onderstaande vragen als leidraad:

- Wie ben je? Beschrijf jezelf en wat je raakt, inspireert en doet.

- Vertel een verhaal. Vertel een verhaal over een bijzonder voorbeeld van je bedrijf, een gebeurtenis die je leven heeft veranderd of een inzicht dat je hebt gehad.

- Hoe ziet de wereld er uit in 2017? Hoe zie je de toekomst, hoe hoop je dat we in 2017 met elkaar omgaan.

Het zou mooi zijn wanneer je deze vragen in beeld of tekst in je interview verwerkt. Kijk maar even op de site van Social Edge voor inspiratie.

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ha Jasper,

Goed idee, ik vraag me alleen af of het niet handig zou zijn dit te doen in het formaat van de TED pitches. Niet iedereen is even handig om zichzelf te filmen (ikzelf in iedergeval niet en ik heb niet eens een fatsoenlijke camera). Om te voorkomen dat je YouTube pagina een vage mix van soms happerende goedbedoelde prive video's krijgt is het mischien een idee om te kijken of er in het netwerk professionals zijn die een kort interview kunnen afnemen op een inspirerende locatie die aansluit op de passie van de gefilmde opnemen zodat de presentaties er echt uitknallen.

Ben

Hierop reageren

Helemaal met Ben eens.

En nu je toch bezig bent met TED, waarom geen frisse bijeenkomst, waarin mensen TED praatjes houden. Met publiek is leuker en meer schwung. (zie bijvoorbeeld houterige filpmpje op naamlooz wat kan gebeuren als je 'je best gaat doen'.)
Natuurlijk is niet iedereen een goede (lees levendige,vrolijke en of je hart rakende) verteller. Saai is dodelijk. Verkoopstoontje ergerlijk. Wat dacht je van een TED meet, met vooraf een vertel workshop (door mij?) voor de sprekers. Thema, sociaal ondernemen doe je met je hart. Op de bijeenkomst is het dan prima als je jouw persoonlijke verhaal vertelt, juist om anderen te inspireren, spiegels voor te houden en of alternatieven te beiden. Wie weet helpen we wat mensen het kantoor van de baas uit en de markt op. Juist omdat het kan en nodig is.

Hierop reageren

Ha Floris, hier wordt aan gewerkt! Eind van het jaar of begin volgend jaar is een bijeenkomst gepland. De invulling moet allemaal nog, dus goede ideeen. Kom ik nog op terug bij je.

Groetjes, Jasper

Hierop reageren

RSS

Info

Jasper van Impelen Jasper van Impelen heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Jasper van Impelen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden