sociaal ondernemen. nu!

sociaal ondernemen, verbetering door verandering

Dag lieve ondernemers,

Ik nodig je uit een boekje te lezen over creatie wat ik geschreven heb. Je kunt het vinden onder http://www.dreamspot.nl/docs/jij_bent_creatie.pdf of scroll naar beneden op homepage van www.dreamspot.nl en klik op de link van het boekje 'Jij bent creatie'.

Ik ben namelijk erg benieuwd wwelke betekenis jij geeft aan creatie.
Het boekje leest snel en makkelijk. Is zelfs vermakelijk, vinden anderen overigens.

Je reactie is zeer welkom. En laat je verrassen door een paar oefeningetjes in het boekje.

Veel leesplezier.

hartelijke groeten,

Paul Ricken
06 5367 5546
paul@dreamspot.nl

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Ha Paul,

Leuk boekje. Aantal prachtige gedachten, al lijkt het in grote haast geschreven. Dat maakt dat het en heel speels, eenvoudig hier en nu is maar ook een beetje vluchtig, column-achtig, terwijl je best grote dingen zegt. Als doorgewinterde creatief vind ik al die vragen aan het eind een beetje vervelend. Die tussendoor van het bankbiljet enzo vind ik leuker. Waarom? Omdat zelfbeschouwing sommige mensen aanzet tot handelen, maar anderen juist helemaal niet. Die gaan twijfelen, overdreven veel waarde en of zware lading meegeven. (ik moet nog werken aan... , ik moet minder zwaar op de hand zijn, enz) Doodvermoeiend. Sommigen worden veel losser, vrijer van bijvoorbeeld hun eigen bankbiljet tekenen, hun proclamatie opstellen, hun kunstwerk maken, hun eigen bedrijf starten zonder over diepere betekenissen na te denken. Follow your bliss! is een van mijn favoriete recepten. Daarmee kun je meteen beginnen, het stimuleert je creativiteit en je kunt vertrouwen op een goede afloop.

Hierop reageren

Hee Floris,

Gaaf dat je het boekje hebt gelezen en helemaal dat je feedback geeft!
Het is inderdaad snel, beetje freestyle achtig geschreven. Dat is mijn stijl.

En inderdaad mensen kunnen bij die vragen verstrikt raken. Anderen doen gewoon, follow your bliss!
Inmiddels hebben ongeveer 437 mensen die vragen gedaan en een soort van mission statement gevonden.
Inderdaad, ongeveer de helft komt tot daden, anderen gaan zich vragen stellen over hun mogelijke daden.

Overigens heb ik van je genoten bij Stand Up Inspiration afgelopen dinsdag.
Je bent een echte fool die speelt met filosofie en humor. Jouw improvisatie was zelfs bijna geniaal.

Hartelijke groet,

Paul Ricken

Hierop reageren

Beste Paul,

leuk om te lezen en het nodigt uit om er dingen bij te bedenken (inspirerend). Let wel: geen beter idee maar in aanvulling om je gedachtegoed te verspreiden zie ik wildplak stimulerende poster op muren. Met een vraag over hoe 'jij' momenteel je leven inricht. Mensen even aan het denken zetten. Ik zou daar nieuwsgierig van worden.

Vriendelijke groet,
Erik

Hierop reageren

Hee Erik,

Dank voor je reactie en een mooi idee.

Kun jij zoiets maken in co-creatie met mij of ken je mensen die het kunnen??

Paul
06 5367 5546

Hierop reageren

Ha Paul, ik kan dat maken. Zullen we even skypen? (mijn skypenaam is viralaffairs)

Hierop reageren

RSS

Info

Jasper van Impelen Jasper van Impelen heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Jasper van Impelen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden