sociaal ondernemen. nu!

sociaal ondernemen, verbetering door verandering

Femke

De nieuwe manier van fondsenwerving voor goede doelen.

Pifworld.com is een online platform voor de fondsenwerving van goede doelen. De letters Pif staan voor Play it Forward, vanuit het idee dat iedereen die zich inschrijft op de site zijn vrienden uitnodigt hetzelfde te doen en die vrienden ook weer. Oftwel het multiplier-effect waarbij een heleboel kleine beetjes wereldwijd heel veel gedaan kunnen krijgen om de werld te verbeteren.
Zodra het budget van een ontwikkelingsproject op Pifworld is bereikt, gaat het project van start. 100% van het bedrag gaat naar de organisatie die het project uitvoert.

Een Player kan alle ontwikkelingen rondom zijn project direct volgen via video-updates en persoonlijke blogs. Inmiddels staan er 45 projecten op www.pifworld.com

Mijns inziens is het concept van Pifworld de manier om transparantie en betrokkenheid te verbeteren bij ontwikkelingswerk. Het is een innovatief platform en het maakt geven aan goede doelen vooral leuk en laagdrempelig. Ik ben benieuwd naar de reacties!

Tags: doelen, doen, doneren, goed, goede, innovatief, maatschappelijk, netwerken, ondernemen, platform

Delen

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Wilde even kijken, maar bleef verrassend lang hangen. Wat een initiatief! Dit jaar geen kerstkaarten van Warchild meer dat is duidelijk.

Femke, zag helaas geen Natuur, een categorie die beter aansluit bij mijn klanten (neutraal). Enig idee wanneer een dergelijk project beschikbaar komt?

Andere vraag, kan ik vouchers versturen met eigen tekst?

Succes!

Hierop reageren

Leuk dat onze site je beviel Frits! Natuur projecten zijn in aantocht - oa het bouwen van een wildlifepark in Afrika en een olifanten corridor bij Botswana en Zambia. Een project voor het tracken van See turtles op Bonaire kun je elk moment op Pifworld verwachten!

Een voucher als cadeau voor je werknemers is een mooi idee en kun je inderdaad met eigen tekst versturen. Daarbij zie je ook waar de interesse van jouw werknemers ligt en welk project ze steunen.

Deze week zijn we een Challenge begonnen om 16000 leden te werven binnen 2 maanden - Eur 10,000 wordt verdeeld over de 15 Players (leden) die de meeste nieuwe leden binnenhalen.

Ik zou zeggen: waar wacht je nog op?

Hierop reageren

RSS

Info

Jasper van Impelen Jasper van Impelen heeft dit netwerk opgezet op Ning.

Start je eigen netwerk!

Badge

Bezig met laden...

© 2009   Gemaakt op Ning door Jasper van Impelen.   Uw eigen sociale netwerk oprichten

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacy  |  Algemene voorwaarden